Google AdWords este un program de publicitate online, oferit de Google, care permite publicitatea prin intermediul motorului de căutare Google. Programul a fost introdus în anul 2000 și a devenit principala sursă de venit pentru această companie.

Proiectat special pentru a determina relevanța interogării de căutare în raport cu anunțul posibil, acest program plasează anunțurile pe pagina cu rezultatele căutării. Anunțul poate fi plasat în partea de sus sau în partea de jos a paginii, precum și în partea dreaptă a paginii, cu rezultatele căutării. Ordonarea anunțurilor plătite este determinată de programul AdWords, pe baza relevanței, potrivirea cuvintelor cheie și a bugetului campaniei.

Google AdWords permite publicitatea pe bază de plată pe clic (CPC), costul pe clic (CPC), precum și costul pe mia de afișări, denumit și cost pe milă (CPM). Programul Google AdWords oferă, de asemenea, publicitate orientată pe site, care include text, bannere și anunțuri rich media și remarketing.

Marele potențial al programului Google AdWords este că puteți ajunge la un număr mare de utilizatori online datorită numărului mare de căutări efectuate pe Google în fiecare zi.

Partenerii Google și Rețeaua de căutare Google

În afară de anunțurile afișate în rezultatele căutării, programul AdWords oferă publicitate cu Partenerii de căutare Google și cu Rețelele de display Google, ceea ce vă va permite să extindeți acoperirea anunțurilor dvs. În acest fel, maximizați șansele de a ajunge la utilizatori profitând de diferite platforme disponibile ca parte a programului Google AdWords.

Alegerea rețelei în care vă veți difuza anunțurile depinde atât de afacerea dvs., cât și de tipul de campanie pe care doriți să o creați, deoarece fiecare rețea are propriile caracteristici distincte și este mai bună decât altele în atingerea anumitor obiective.

Reclamă în Rețeaua de căutare Google

Principalul tip de publicitate asociat cu Google AdWords este publicitatea pe motoarele de căutare.

Când un utilizator introduce o anumită expresie în bara de căutare Google, utilizatorul afișează o listă cu rezultatele căutării, împreună cu anunțurile care se referă la respectiva expresie. Aceasta este publicitatea din rețeaua de căutare Google.

Partenerii Google

Cu toate acestea, pe lângă acest tip de publicitate, Google oferă publicitate prin Google Partners. Partenerii Google sunt site-urile care utilizează motorul de căutare Google pe site-ul lor web, astfel încât acestea să prezinte atât rezultate organice, cât și rezultate plătite pe site-ul lor web.

Aceasta înseamnă că puteți extinde acoperirea campaniei dvs. care este difuzată prin Google AdWords. Probabil cel mai faimos partener Google este AOL.com, dar există o mulțime de companii mai mici care utilizează căutarea Google pe site-urile lor.