Când cineva a pus un link către site-ul dvs. pe pagina lor, motoarele de căutare au interpretat că, în calitate de proprietar al site-ului, acesta a spus „Aici, acest site este minunat” și, bineînțeles, a mai avut importanță cine a spus asta.

Prin urmare, datorită faptului că sunteți indicatori ai încrederii și autorității, în special în funcție de locul în care ați fost conectat, link-ul a devenit un factor important în lista factorilor de clasificare a motorului de căutare.

Această influență a fost atât de mare încât a dat naștere la practica de construire a legăturilor în lumea SEO și chiar a dus-o la un domeniu notoriu, spam, în domeniul tehnicilor de SEO, cum ar fi legarea în agricultură și abuzul de text ancorat. Unii specialiști SEO și webmasteri au început să utilizeze linkbuilding-ul în moduri manipulative și înșelătoare pentru a păcăli algoritmii în a crede că au mai multă popularitate și relevanță decât au făcut de fapt.

Și atunci Google a decis că trebuie făcut ceva, dezlănțuind multe actualizări care au ieșit din comunitatea SEO de atunci, începând cu Panda, câștigând dominația cu Penguin, iar ultima fiind actualizarea EMD.

Odată ce Google a realizat cum a fost abuzată de construirea de link-uri de către SEO-uri și cum s-a făcut legătura cu algoritmul în favoarea dvs. pentru a crea o impresie falsă despre cât de popular, important sau de încredere, a decis că a trebuit să se facă ceva pentru a readuce lucrurile înapoi la o mentalitate de legătură și pentru a face SEO și webmasterii să se concentreze mai mult pe legăturile care merită din punct de vedere organic datorită conținutului și a unei baze de utilizatori diversificate și dedicate.

De când această schimbare de paradigmă și apariția de sancțiuni pentru site-urile web care depășesc liniile directoare stabilite de motoarele de căutare, construcția de legături s-a schimbat fundamental, atât în ​​filosofia sa, cât și în practicile sale.

Această nouă paradigmă, fiind încurajată de Google și facilitată de filtre noi în algoritmi precum actualizarea Penguin, se transformă și deja a transformat lumea SEO și modul în care ne gândim la optimizare. Whitehat poate spune în mod sigur că este noul blackhat. Este mai bine să depășiți curba și să adoptați schimbările în mediul online.