A avea un site web a devenit unul dintre cele mai importante modalități de a prezenta cu succes compania dvs. și de a ajunge la clienții care sunt cel mai probabil să utilizeze internetul pentru a găsi informații despre un anumit produs și, în cele din urmă, să îl cumpere.

Cu toate acestea, crearea site-ului web este cea mai ușoară parte, deoarece site-ul dvs. trebuie să apară în partea de sus a rezultatelor căutării, pentru ca utilizatorii să vă poată găsi (fără a include căutările atunci când un utilizator tastează numele companiei dvs., când aveți cele mai mari șanse de a apărea primul).

Când utilizatorii caută un cuvânt sau o expresie utilizând motoarele de căutare, ei primesc o listă afișată cu rezultatele căutării. Ei trec prin această listă și încearcă să găsească rezultatul de care au nevoie, rezultatul care este, de fapt, legat de cuvântul sau fraza care a fost utilizată în interogarea de căutare.

Cu toate acestea, pe baza cercetărilor, mai mult de jumătate dintre utilizatori vor examina doar primele rezultate și probabil că vor face clic pe prima. Acesta este motivul pentru care a fi poziționat în partea de sus a paginii cu rezultatele căutării este un obiectiv important dacă doriți să ajungeți la utilizatori.

Disciplina care explorează strategii diferite pentru a vă ajuta să obțineți o poziționare mai bună în motoarele de căutare și, astfel, să vă promovați afacerea online, se numește marketing de motoare de căutare.

Definiția SEM (Search Engine Marketing)

Marketingul cu motoare de căutare sau utilizarea unei fraze mai scurte, marketingul de căutare, este definit ca o serie de acțiuni care vizează creșterea vizibilității unui site web în motoarele de căutare, atât prin procese plătite, cât și gratuite.

Scopul principal al acestor procese este de a spori vizibilitatea unui site web și de a obține trafic pentru a crește vânzările și conversiile. Marketingul motorului de căutare ar trebui să fie un segment inseparabil al departamentului de marketing dintr-o companie, deoarece poate promova în mod semnificativ o companie, precum și colecta date relevante despre clienți, care ajută la analiza pieței.

Ca atare, marketingul motorului de căutare necesită o strategie cuprinzătoare care să includă obiectivele, precum și acțiunile planificate care ar trebui întreprinse în scopul atingerii acestor obiective. Acțiunile în procesul de realizare a strategiei vor fi diferite, în funcție de tipul de marketing de căutare utilizat.

În afară de diferitele strategii implicate, diferite instrumente sunt utilizate în scopul analizării performanței site-ului web și a eficienței strategiei care este implementată. Instrumentele sunt necesare atât cu marketingul gratuit, cât și cu cel plătit, deoarece permit realizarea unor seturi diferite de acțiuni care vor ajuta la realizarea obiectivelor.

În plus, atunci când porniți la drum și vă doriți să apăreți în primul rezultat al căutării, vă recomandăm să tratați strategia cu multă răbdare.